مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

استخاره

استخاره مشهور بر سه قسم است ، استخاره ذات الرقاع و استخاره با قرآن و استخاره با تسبیح ، البته اقسام دیگرى هم گفته اند ولى همین سه قسم معروف است و ذات الرقاع چون کمى دشوار است ما اکتفا مى کنیم به استخاره با قرآن و تسبیح و مشهور آن را از کتب معتبر مى نویسیم

تفاءل به قرآن یا استخاره قرآنى
در تفاءل به کتاب خدا سه مرتبه قل هو الله احد بخوان و سه مرتبه صلوات بفرست بعد بگو، (( اللهم انى تفالت بکتابک و توکلت علیک ، فارنى من کتابک ما هو المکتوم من سرک ، المکنون فى غیبک )) پس قرآن را باز کن و عمل کن به آنچه در سطر اول راست است و این استخاره از طرق اهل سنت از پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله نقل شده است

استخاره به قرآن نقل از امام صادق
علامه حلى (ره ) از امام صادق علیه السلام نقل کرده که فرمود: هر کسى بخواهد با قرآن مجید استخاره کند بعد از بسم الله الرحمن الرحیم این دعا را بخواند: (( اللهم ان کان فى قضائک و قدرک ان تمن على شیعة ال محمد بفرج ولیک و حجیک على خلقک ، فاخرج لنا ایة من کتابک نستدل بها على ذلک ، )) بعد قرآن کریم را باز کند و شش ورق از طرف چپ بشمارد و از ورق هفتم شش سطر (خط) بشمارد در سطر ششم نظر نماید و مقصود را استخراج کند.

استخاره براى زن گرفتن
شخصى که قصد ازدواج داشت رفت پیش علامه مجلسى و گفت براى من استخاره اى بکن ، علامه مجلسى براى او استخاره کرد و گفت بسیار خوب است آن فرد رفت و بعد از مدتى آمد پیش علامه و گفت این چه استخاره اى بود براى من کردى علامه سئوال کرد مگر چه شده است آن شخص گفت شما براى من استخاره کردید و گفتید که استخاره خوب آمده و من رفتم آن همسر مورد نظر را گرفتم اگر چه زن خوب و زیبائى است .
اما هر شب که مى خوابد در جاى خودش ادارا مى کند گرفتار شب ادرارى است علامه گفت اشکال از تو است که به من نگفتى استخاره را براى چه مى خواهى چون وقتى من استخاره کردم این آیه شریفه آمد (( جنات تجرى من تحتها الانهار )) (یعنى باغهائى که از زیرش ‍ نهرها جارى است )
اگر به من مى گفتى که براى زن گرفتن است به تو مى گفتم که از زیرش آب جارى مى شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:15 ب.ظ http://bondesliga.ir

دمت گرم
انشاالله
خداوند روزیت را بدهد

مولا علی یارت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد