مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

خطبه حضرت علی (علیه اسلام) در عید فطر

عید بر همگان مبارک



امیرالمؤمنین (علیه السلام) در یکى از اعیاد فطر خطبه ‏اى خوانده ‏اند و درآن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بیم داده ‏اند.

خطبه امیرالمومنین على بن ابى طالب علیه السلام یوم الفطر فقال:
ایها الناس! ان یومکم هذا یوم یثاب فیه المحسنون و یخسر فیه المبطلون وهو اشبه بیوم قیامکم، فاذکروا بخروجکم من منازلکم الى مصلاکم خروجکم من الاجداث الى ربکم واذکروا بوقوفکم فى مصلاکم و وقوفکم بین یدى ربکم، واذکروا برجوعکم الى منازلکم، رجوعکم الى منازلکم فى الجنه.
عباد الله! ان ادنى ما للصائمین والصائمات ان ینادیهم ملک فى آخر یوم من شهر رمضان، ابشروا عباد الله فقد غفر لکم ما سلف من ذنوبکم فانظروا کیف تکونون فیما تستانفون."

اى مردم! این روز، روزى است که نیکوکاران درآن پاداش مى‏ گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و ناامید مى‏ گردند واین شباهتى زیاد به روز قیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوى پروردگار، و با ایستادن درجایگاه نماز، به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را. و با بازگشت ‏به سوى منازل خود، متذکر شوید بازگشتتان را به سوى منازلتان در بهشت ‏برین. اى بندگان خدا، کمترین چیزى که به زنان و مردان روزه ‏دار داده مى ‏شود این است که فرشته‏اى درآخرین روز ماه رمضان به آنان ندا مى ‏دهد و مى ‏گوید:
«هان! بشارتتان باد، اى بندگان خدا که گناهان گذشته ‏تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید.»

------------------------
محمدى رى شهرى، میزان الحکمة،ج 7،صص131 -132.

اعمال شب قدر

یکی از اعمال مشترکه شب های قدر دو رکعت نماز است‏ ، در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه سوره توحید بخواند و بعد از تمام شدن نماز ؛ هفتاد مرتبه أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ بگوید در روایت نبوى صلى الله علیه و آله است که از جاى خود برنخیزد تا حق تعالى او را و پدر و مادرش را بیامرزد./


التماس دعاء

خداوند به حضرت موسی :


ای موسی من شش چیز را در شش جا قرار دادم و بندگانم درجای دیگر آن رامی طلبند :1-آسایش رادربهشت قراردادم ، دردنیا می طلبند.
2-علم رادرگرسنگی قراردادم ، درهنگام سیری می جویند.
3- بی نیازی رادرقناعت نهادم ، درزیادی مال می طلبند.
4-عزت رادر بیداری شب نهادم ، درجوارقدرتمندان می گردند.
5-رفعت رادرفروتنی قراردادم ، درتکبر وغرور جستجومی کنند.
6- وبالاخره استجابت دعارادر حلال مقدرکردم

شهادت آغاز دیگر برای تو بود ./

شهادت موالموحدین امیر المومنین حیدر کرار ساقی کوثر بر عاشقان و شیعیان آن حضرت تسلیت باد ./