مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

کلام مولا

امام علی (ع) فرمودند:


ثَلاثٌ فیهِنَّ النَّجاةُ: لُزومُ الحَقِّ وَ تَجَنُّبُ الباطِلِ وَ رُکوبُ الجِدِّ
نجات و رستگارى در سه چیز است: پایبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مرکب جدّیت.
(غررالحکم، ح 4661)

 

پیام مهم ابوذر در ایام حج درباره اهل بیت

سلیم می گوید : در ایام حج که من و حَنَش بن معتمر در مکه بودیم ، ابوذر برخاست و حلقه در کعبه را گرفت و با بلندترین صدایش ندا کرد:

ای مردم،هرکس مرا میشناسد و هر که مرا نمیشناسد من جندب بن جناده هستم ،من ابوذرم.

ای مردم من از پیامبرتان شنیدم که فرمود «مثل اهل بیتم در میان امتم مثل کشتی نوح در میان قومش است . هر کس سوار کشتی شد نجات یافت و هر کس آن را رها کرد غرق شد و مثل اهل بیتم مثل باب حطه است »

ای مردم من از پیامبرتان شنیدم که فرمود «من در میان شما دو چیز باقی گذاشتم ،مادامی که به آن دو تمسک کنید هرگز گمراه نمیشوید : کتاب خدا و اهل بیتم ...»

وقتی ابوذر به مدینه آمد عثمان سراغ او فرستاد و گفت : چه باعث شد که این برنامه را در ایام حج بپا کنی ؟ گفت :« پیمانی بود که پیامبر با من عهد کرده بود و به من امر فرموده بود»

 

امالی شیخ طوسی ج1 ص59 و 359 وج2 ص 75و96و127و247و343

بشارةالمصطفی ص106    طرائف ص32  تذکرةالخواص ص323

منزلت محبین حضرت علی علیه السلام نزد پروردگار

 

مردی نزد پیامبر آمد و در باره فضیلت محبت علی سوال کرد . حضرت فرمود:

بزودی در این مورد از پروردگارم سوال میکنم.

همان وقت جبرئیل نازل شد و حضرت از او سوال کرد و سخن آن مرد را برای جبرئیل گفت ، جبرئیل عرض کرد بزودی در این مورد از پروردگار سوال میکنم و بالا رفت .

خداوند به او وحی رسانید: به محمد انتخاب شده ام از من سلام برسان و به او بگو«تو نسبت به من همانطوری هستی که من خواسته ام و علی نسبت به تو همانگونه است که تو نسبت به من هستی و محبین علی نسبت به من همانگونه هستند که علی نسبت به تو است»

کنز الفوائد کراجی ج 4 به نقل از منقبه ابن شاذان، به نقل از الجواهر السنیة ص302 

جواب سوال هفته ششم(پایه های چهار گانه کفر)

از نظر مولا علی (ع) پایه های کفر را میتوان به چهار جیز تقسیم بندی کرد:

۱-فسق

۲-غلو

۳-شک

۴-شبهه

علی جوازی برای بهشت

مجاهد از ابن عباس نقل میکند که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: علی در روز قیامت کنار حوض است کسی به بهشت داخل نمیشود مگر اینکه از علی بن ابی طالب جوازی آورده باشد.
مناقب ابن مغازلی صفحه 119.

از خاک پای علی

نشناختن امام یعن مرگ جاهلیت

از سلمان و ابوذر و مقداد نقل شده است که:

روزی در محضر رسول خدا نشسته بودیم که ایشان فرمود «هرکس بمیرد در حالیکه امامی نداشته باشد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته»

سلمان عرض کرد ای رسول الله این امام کیست؟

حضرت فرمود: ای سلمان از اوصیاء من اند . هرکس از امتم بمیرد و امامی را که او را بشناسد نداشته باشد به مرگ جاهلیت مرده است ؛ اگر نسبت به او جاهل باشد و با او دشمنی کند مشرک است ، و اگر نسبت به او جاهل باشد ولی با او دشمنی نکند و با دشمن او هم دوستی نکند چنین کسی جاهل است ولی مشرک نیست.

منابع این حدیث: عیون الاخبارج23ص81-کنزالفوادکراجی ص151-مجمع الزوائد هیثمی ج5ص224

فایده محبت امام علی(ع)

از ابن عباس نقل شده:

مردی خدمت پیامبر آمد و عرض کرد:آیا محبت علی برای من نفعی دارد ؟ پیامبر فرمود : وای بر تو ! هرکس اورا دوست بدارد مرا دوست داشته و هرکس مرا دوست بدارد خدا را دوست داشته و هر کس خدا را دوست داشته باشد ، خدا او را عذاب نمیکند.

حیات


این برنامه صوت 11 سوره از قرآن شامل سوره های حمد ، بقره ، تکویر ، طارق ، غاشیه ، بلد ، شمس ، ضحی ، انشراح ، تین و قدر را دارا می باشد. در هنگام پخش متن قرآن به همراه معنی آن به نحو زیبایی نمایش داده می شود. این برنامه نیاز به نصب ندارد. بعد از خارج کردن برنامه از حالت فشرده به داخل فولدر مربوطه رفته و فایل Nasim-e-Hayat. exe را اجرا کنید. بعد از اجرای برنامه باید 6 ثانیه صبر کنید تا شمارش معکوس پایان یافته و دکمه Start برای ورود به برنامه ظاهر شود. (حجم فایل فقط 4 مگابایت می باشد)

لینک دانلود
برای دانلود، روی لینک بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.

 

بهشت مشتاق ۴ محبوب خدا و رسول او

پیامبر که درود خدا بر او با می فرماید:

خداوند مرا به دوست داشتن چهار تن از اصحابم دستور داده و به من خبر داده است که آنان را دوست دارد و بهشت مشتاق آنان است .

پرسیده شد : یا رسول الله آنان کیانند؟ فرمود:«علی بن ابی طالب و سه نفر همراه او . که علی امام و رهنما و هدایت کننده آنان است .آنان سلمان ؛ابوذر و مقداد هستند.

تفسیر فرات ص۹

مقام امام حسین از زبان رسول خدا

سلمان فارسی نقل میکند:

خدمت پیامبر وارد شدم در این حال امام حسین بر زانوی پیامبر نشسته بود و حضرت در صورت او با دقت مینگریست و بین دو چشم او را میبوسید و می فرمود:

«تو سید،پسر سیدی؛توامامی و پسر امامی ،تو پدر امامانی ، تو حجت خدا و پسر حجت خدائی ، تو پدر نه حجت خدا از صلب خود هستی که نهمی آنان قائم ایشان است»

منابع این حدیث

کفایـة الاثر ص46 ، عیون الاخبار ج1ص41ح17،خصال باب12ح38،غایة المرام ص46و162،حلیلة الابرار ج1ص730،مودةالقربی ص95،المناقب المرتضویة ص129

لواط کننده ای که آمرزیده شد

مردی لواط کننده را نزد علی (ع) بردند تا حکم بر آن اجرا کند مولا فرمود :

بین خراب شدن دیوار بر سرت و گردن زدن و در آتش انداختن یکی را انتخاب کن

مرد پرسید : کدامیک از مجازات ها سختراست علی (ع) فرمود در آتش سوختن اشد مجازات هاست مرد اجازه خواست تا قبل از اجرای حکم  دو رکعت نماز بخواند و سپس دست بر دعا برداشت و گفت خدایا من مصیبتی کردم و بدرگاه تو توبه نمودم و از خلیفه ات خواستم تا اشد مجازات را بر من اجرا کند تا از آتش غضب تو در آن جهان ایمن باشم که بر این حکم راضیم که کفاره گناهم میباشد ؛ که حضرت گریست و فرمود برخیز که تو آمرزیده ای مرد گفت یا علی حکم خدا را معطل میکنی ؟ علی (ع) فرمود تو گناهی کردی و توبه نمودی و خداوند توبه کننده ها را عفو مینماید و بر امام است که بر خدای خویش تأسی بکند.

اذن علی

قیس بن حازم گوید ابو بکر و علی بن ابی طالب بهم برخورد کردند ابو بکر تبسم نمود علی علیه السلام فرمود چه شده که تبسم کردی؟ ابو بکر گفت از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که میفرمود: احدی از صراط نمیگذرد مگر کسی که علی برای او جواز نوشته باشد.

مناقب ابن مغازلی صفحه 119.

خاک پای علی
http://www.yasoob.blogfa.com