مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

مولا علی (ع) کیست ؟

مولا علی (ع) کیست ؟

علی (ع) که درود خدا و سلام ما بر او باد ، پسر ابوطالب ، پسر عبدالمطلب ، پسر هاشم ، پسر عبد مناف است و مادر آن حضرت، فاطمه دختر اسدابن هاشم عبد مناف میباشد .

ابوطالب پدر مولا علی(ع) هرگز بت نپرستید و سجده به بتها نکرد و ایمان خود به رسول خدا را به صورت مخفی نگه داشت ، و دارای چهار پسر به نامهای ( ابوطالب ، عقیل ، جعفر که به طیار ملفب گردید ، و آخرین پسر ایشان امام علی (ع) بود ) و یک دختر به نام ام-هانی داشتند .

مولا نام خود (علی) را از جانب خدا یافت

__ از آنجا که بنا به روایتی در شب معراج خطاب به جناب ختمی مرتبت شد که : ای محمد علی را از من سلام برسان و بگو او را دوست دارم و هر که او را دوست دارد دوست میدارم و از محبتی که به او دارم نام وی را از نام خود برآوردم ؛ من علی عظیم و او علی است .

__ و بنا به روایتی دیگر چون مدت حمل فاطمه ( مادر مولا ) بپایان رسید جهت دعا به جانب کعبه رفت و چنانچه درد زایمان بی طاقتش گردانید به درون خانه کعبه شتافت و حمل بگذاشت و روز سوم در حالی که طفل خود بر دست داشت گفت من بر تمام زنان عالم برتری دارم چون فرزند خود را در کعبه به دنیا آوردم و از اطعام بهشت نوشیدم و چون عزم خروج داشتم هاتفی مرا ندا داد که نام او را علی بگذار که این نام را خدا بر او نهاده و اوست که بتان را شکسته بر بام کعبه اذان بگوید و بر مشکلات فائق بیاید و پروردگار خود را ستایش کند .

و اما هنگام تولد مولا عجایبی در مکه بظهور رسید که مردمان را بهراسانید ، از جمله جنیش زمین و به رو در افتادن بتها و فرو آمدن سنگهای عظیم از کوه ها ، و اینکه در شکم با مادر خود سخن میگفت و اینکه هرگاه فاطمه از کعبه میگذشت بتهای چند فرو میافتادن ...