مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

جواب سوال هفته چهارم

آیه

فمن حاجک فیه من بعد ما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع ابناءنا و ابناءکم و نساءنا و نساءکم و أنفسنا و انفسکم ثم نبتهل فنجعل لعنة الله على الکاذبین

را آیه مباهله می نامند

 از آیاتى که بر برترى على مرتضى علیه السلام بر همه پیامبران غیر از پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و سلم دلالت دارد

شأن نزول آیه

از مسائلى که به حد ضروریات اولیه و امور مسلم رسیده است نزول آیه مباهله در حق اهل عبا و پنج تن برگزیده خدا علیهم السلام است،به گونه‏اى که این مطلب را بسیارى از محدثان و مفسران و مورخان و متکلمان در کتابهاى خود آورده وجزء مسائل مسلم و غیر قابل تردید انگاشته‏اند،بلکه بیشتر مسلمانان قائلند که پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم در داستان مباهله با نصاراى نجران از زنان جز پاره تن خود فاطمه علیها السلام،و از فرزندان جز دو نوه و گلهاى خود حسن و حسین علیهما السلام،و از جانها (کسانى که به منزله جانند یا حکم خود شخص را دارند) جز برادرش على علیه السلام را که نسبت به او منزلت هارون با موسى علیه السلام را داشت،فرا نخواند.اینانند اهل این آیه،و بسیارى از علماى عامه نزول این آیه را درباره آنان ذکر کرده‏اند،از

نظرات 3 + ارسال نظر
حسین جوادی جمعه 24 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:34 ق.ظ http://yadeyar14.persianblog.com/

من با علی

من با علی خوش هستم

هر کو علیست نامش

من چاکر وی هستم

من بی علی به هر دین

کافر به هر خدایم

من با علی حسینم

من با علی خمینی

من با علی بزرگم

صیاد ببر و گرگم

من بی علی نباشم

بی روی او نخواهم

معراج وماسوا را

من با علی خوش هستم

پیمانه اش به دستم

هر چند به راه عشقش

من هم ضعیف وپستم

خاک نجف مرا بس

یک یاعلی مرا بس

الله اگر پسندد

من یک علی پرستم

من با علی خدایم

فارغ زما سوایم

نابود باد آنکس

مهر علی ندارد

خاموش باد آن شمع

بوی علی ندارد

پروانه ها بیایید

گرد علی بگردیم

حسین جان ازین که لطفت را از ما دریغ نکردی ممنون و با اجازه شعرت را در وبلاگم گذاشتم به امید نظرات بعدیت

تورکآز توران پنج‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:51 ق.ظ http://kerkuk.blogfa.com

من مست توام ای دوست اینک تو بگیر از دستم!

من مست آن لطفت خو گرفته با مهرت
علی یارت

میثم تمار پنج‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:59 ق.ظ http://falsafidan.blogfa.com

سلام عزیز
خود اهل سنت نیز قائل به این قضیه هستند که ؛انفسنا؛ در مورد حضرت امیر(ع) است.
متنفر از این دنیای خوکی با یک غزل از آقای تاجور به روزم.
منتظرتان هستم.
یا حق!

میثم جان وبلاگ جالبی تهیه کردی امید وارم که همیشه در زندگیت موفق باشی و به یاد این حقیر هم باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد