مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

اربعین شهادت امام حسین (ع ) و زیارت حضرت از سوى جابر بن عبدالله

[بیـسـتـم صـفـر روز اربـعـیـن شـهادت امام حسین (ع ) و یاران فداکارش مى باشد براى این روز زیارت هاى ویژه اى از امامان معصوم نقل شده است .
در این روز جابر بن عبدالله انصارى از صحابى پیامبر گرانقدر اسلام وارد کربلا شد و به زیارت قبر مطهر امام حسین (ع ) رفت .
جـابـر بـن عـبـدالله انـصـارى هـنـگـامـى کـه وارد کـربـلا شـد در فـرات غـسل نمود و احرام به تن نمود و تکبیرگویان به زیارت امام حسین رفت در کنار قیر مطهر سه بـار یـا حـسـین گفت و از هوش رفت پس گفت (ع ) ((حبیب لا یجیبُ حبیبه )) آیا دوست جواب دوست را نمى دهد و بعد از زیارت حضرت به زیارت قبور مطهر دیگر شهیدان پرداخت .
بـه نـظـر مـى آیـد کـه خـاندان ابا عبدالله الحسین پس از آزادى و بازگشت از شام ، در میان راه تـغـیـیـر مـسیر داده وبه جاى رفتن به مدینه به سوى کربلا روان شدند. آنان هنگامى که وارد سـرزمـیـن کـربـلا شـدنـد جـابـر بـن عـبـدالله انـصـارى و عـده اى از دوسـتـداران اهل بیت در آن جا به سوگوارى مشغول شدند.
مـلحـق شدن خاندان امام حسین به سایر سوگواران ، حالت ویژه اى در سرزمین کربلا به وجود آورد. و زیـارت امـام حـسـین (ع ) به طور آشکار و لعن و نفرین کردن بر قاتلان آن حضرت ، در صـحـراى کـربـلا طنین انداز شد و سد شیطانى یزید و عبیدالله بن زیاد در دشمنى با خاندان پـیامبر را شکست و سیل ابراز محبت و دوستى به اهل بیت به ویژه نسبت به امام حسین (ع ) در میان مسلمانان به راه افتاد و دشمنان را به رسوایى کشاند.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد