مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

برای رفع مساله زن دوم

برای رفع مساله زن دوم
قسمت اول

متاسفانه از زمان صفویه به بعد ، دین ما دچار تحریف هایی شده که یکی از مهمترین این تحریفات ، مقام زن است . دین اسلام ، تنها دینی است که به زن ها احترام گذاشته و زنان را از هر لحاظ مورد پوشش قرار داده . از طرفی یکسری از قوانین در مرود زنان اصلا مربوط به اسلام نیست و در زمان پهلوی توسط اشرف ( خواهر شاه ) وضع گردیده که اهم آنرا در مقاله بعدی برایتان می نویسم تا بیشتر مسایل مربوط به زنان که از دید اسلام ( به غلط ) دیده می شود را بدانید .
اگر نگاهی به احادیث پیامبر و ائمه داشته باشید ، متوجه می شوید که مقام زن ، در نزد ایشان بسیار شامخ است و تکریم و احترام به زنان سفارش شده است . امام صادق می فرمایند ، هر چقدر محبت شما به زنانتان بیشتر شود ، ایمانت افزونتر و به بهشت نزدیک تر می شوید . سپس می فرمایند : مظهر بالاترین خیرها ، زن است .
از طرفی مقام قرآن در نزد خداوند و مخصوصا در قرآن بسیار بالا است . خداوند می فرمایند : آنان ( زنان ) را بهشت وارد می کند در حالیکه آنجا را برای آنان خوشبو و معطر ساخته است . ( سوره محمد آیه ششم ) . و یا در مقام زن ، پیامبر حدیثی دارند که می فرمایند : در گفتگو با همسر ( زن ) ، اگر اشتباه سخنی گفت ، با سکوت و مهربانی بپوشانید .
هم چنین در مورد مهریه امام صادق می فرمایند : هر کس ازدواج کند و نظرش چنین باشد که مهریه را نپردازد ، نزد خداوند زناکار است .
یا در مورد حضانت فرزند در هنگام طلاق ، امام صادق می فرمایند : حضانت و نگهداری از فرزند ، حق مادر است و تا هفت سال سزاوارتر از پدر است ، مگر آنکه خود نخواهد نگه دارد . یا حدیث دیگر در باب منزلت زن ، پیامبر می فرمایند : جبرییل مرا آنقدر راجع به زنان سفارش کرد که گمان بردم نمی توان آنرا طلاق گفت مگر زنا کند یا امام باقر می فرمایند : هر کس همسری داشته باشد که به او رسیدگی نکند ، لباس او را نپوشاند ، اسباب خوراک را برایش مهیا نسازد ، بر حاکم ( در حال حاضر مجریان قضایی یا وکیل ) حکم است که طلاق زن را بگیرد . یا پیامبر می فرمایند : بهترین مردان کسی است که خیر دنیا و آخرتش را برای همسرش بیشتر باشد .
یا پیامبر در مورد حق طلاق ( که متاسفانه در ایران برعکس است ) می فرمایند : همانا که اختیار طلاق با زوجه است .
در مورد احترام به زن امام صادق فرموده اند : یکی از همسران پیامبر ، به آن حضرت اعتراض کرد ، بیست ونه روز جبرییل بر پیامبر نازل نگردید و خداوند فرمود که زن باید رضایت دهد و گر نه حکم میان شما ، طلاق است و بر همسرت حرام می شوی . ( یعنی حتی پیامبر خدا هم در صورت اعتراض همسر از سوی خداوند مورد سخن قرار می گرفتند ) .
پس می بینید که در اسلام جایگاهی ویژه برای زنان قرار داده شده که در دین های دیگر کمتر به چشم می خورد . در این باره همین بس که پیامبر خدا بر دست دخترش بوسه می زدند و همیشه سفارش به ادب و احترام و خوشرویی نسبت به زنان می کردند .
منبع احادیث ، کتاب من لا یحضرالفقیه ( شیخ صدوق )
احسان بهرام غفاری

ebgh_80@yahoo.com

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد جمعه 10 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 11:06 ق.ظ

جناب اقای احسان بهرام غفاری
اینکه فرمودی دیدگاه امروزی ما ایرانیان در مورد زن تطابقی با دیدگاه اسلام ندارد تا حدودی با شما هم عقیده هستم اما با تمام سفارشاتی که اولیاء دین در مورد زن نموده اندبنده معتقدام لنگی کار ما در افراط و تفریط است در کجای دین حنیف اسلام قیمومیت مرد را به زن داده اند تا امروزه شاهد مطلق العنان بودن خیل کثیری از زنان باشیم انگونه تا مرد حق هیج اظهار نظری در هیچ یک از مسائل نداشته باشد و کار به جائی رسیده که مردها نه تنها حق تذکر به همسران خود در مورد رعایت حدود شرعی را ندارند بلکه قدرت امر و نهی فرزندان خود را در اثر همین تفکر سلطه طلبا نه از دست داده اندو این امر موجب ازمحلال بنیان خانواده شده و میشود اگر خانواده را نمونه کوچک جامعه بپزیریم انگاه خواهیم دید قوام هر جامعه به وجود یک حاکم است و این حاکم در جامعه کوچک خانواده به نص صریح قران مرد ها می باشند

مهرداد شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 05:19 ق.ظ http://ezdevaj-e-movaghat.blogsky.com/?PostID=4

احسان جان سلام
راستش کمی مبهمه برای من که چه چیزی رو میخوای برسونی به هر حال مقام زن در اسلام چیزی نیست که کسی بخواد یا بتونه انکارش کنه.
و در مورد رفتار با زنان توصیه های فراوانی شده اما در مورد قضیه زن دوم یه سری به وبلاگ من بزن و حتما نظرت رو برام بنوس با تشکر
موفق و منصور باشی
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد