مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

آستان قدس: ماجرای سگ، بازی با احساسات مردم بود

آستان قدس: ماجرای سگ، بازی با احساسات مردم بود

معاون روابط عمومی ‌آستان قدس رضوی درباره ماجرای ورود سگ به حرم رضوی فقط صحت ورود سگی به داخل صحن حرم امام هشتم و حضور در مقابل «ایوان طلا» را تأیید و داستان‌های پیرامون آنرا تکذیب کرد.
هاشم‌آبادی، معاون روابط عمومی‌ آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان ضمن اعلام صحت ورود سگ به داخل حرم امام رضا(ع) گفت: در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر ورود سگی به حرم امام و انجام اعمالی از سوی این سگ در رسانه‌ها منتشر شده که تنها یک جنجال رسانه‌ای است.
وی افزود: این سگ به طریق نامعلومی‌توانسته وارد صحن شود و برخی صحبت‌ها مبنی بر گریه یا سر به زمین زدن سوءاستفاده از احساسات و عواطف مردم است که برخی به نوعی خواسته‌اند پیاز داغ ماجرایی عادی را زیاد کنند.
وی تصریح کرد: مسئولان آستان قدس در حال بررسی چگونگی و علت ورود این سگ هستند و پس از مشخص شدن آن، نتایج به رسانه‌های گروهی اعلام می‌شود.
وی همچنین خواستار عدم جنجال سازی و اشاعه خرافه، در جامعه توسط رسانه‌های گروهی شد.
گفتنی است، علاوه بر جنجال‌های رسانه‌ها برای پیدا کردن مخاطب عام و نوعی مطرح شدن، اقدام به انتشار خبری مبنی بر ورود سگی به داخل حرم و دو متری!! ضریح مطهر امام رضا کردند و ادعا کردند سگ پس از ادای احترام! با گریه از صحن و سرای رضوی خارج و توسط برخی خدام مورد تفقد قرار گرفته برخی هم بلافاصله فیلمی‌ تهیه و آن را در شمارگان قابل توجهی منتشر کردند و عده‌ای هم با موجی از احساسات در به در دنبال سی دی و فیلم... اینها همه و همه نشان از اتفاقی برای بازگشایی دکان‌های بسته‌ای است که هر چند وقت یک بار نیازمند چنین رویدادهایی هستند تا وجهه‌ای برای خود مهیا کرده و سفره‌ای را گسترانند.
برای انبساط خاطر اهالی فکر و اندیشه گوشه‌هایی از هنر ژورنالیسم مدرن یک خبرنگار انعکاس یافته در یک خبرگزاری را با هم می‌خوانیم  (این خبر توسط سایت معلوم الحال «انتخاب» منتشر گردیده بود):
«این سگ با ورود به داخل صحن به هیچ وجه از روی فرش‌ها عبور نمی‌کند! و به شکلی «هیچ کس» متوجه نمی‌شود (اما دوربین‌ها آن را ضبط کرده‌اند!!) در حالی که به شکلی شگفت‌آور پشت به ضریح نمی‌کند! تا دو سه متری ضریح پیش می‌رود!!
این سگ در دو سه متری ضریح زانوزده و سرش را به سنگهای حرم چسبانده و با درآوردن صداهای عجیب، شروع به نوعی گریه می‌کند، به طوریکه خدامی‌که در اطراف این سگ پس از ساعتی حلقه می‌زنند سر سگ یاد شده را خیس از اشک تعریف می‌کنند!
پس از ساعتی یکی از زائرین سگ را مشاهده می‌کند و خدام را خبر می‌کند. خدام پارچه‌ای را روی گردن سگ انداخته و با پهن کردن پارچه برزنتی از سگ می‌خواهند که روی برزنت برود! سگ نیز به آرامی ‌روی پارچه می‌نشیند و اجازه می‌دهد!!! که خدام شگفت‌زده، او را به داخل صحن هدایت کنند!».

 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی کاظمیان پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 01:30 ق.ظ http://www.zeydebneali.blogsky.com/

با سلام
واقعا نیت این افراد خیلی کثیف بوده اجرشون با خود آقا امام
رضا
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد