مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

مولا علی (ع) و شیعه علی

السلام علیک یا ثارالله

مولا علی (ع) کیست ؟

مولا علی (ع) کیست ؟

علی (ع) که درود خدا و سلام ما بر او باد ، پسر ابوطالب ، پسر عبدالمطلب ، پسر هاشم ، پسر عبد مناف است و مادر آن حضرت، فاطمه دختر اسدابن هاشم عبد مناف میباشد .

ابوطالب پدر مولا علی(ع) هرگز بت نپرستید و سجده به بتها نکرد و ایمان خود به رسول خدا را به صورت مخفی نگه داشت ، و دارای چهار پسر به نامهای ( ابوطالب ، عقیل ، جعفر که به طیار ملفب گردید ، و آخرین پسر ایشان امام علی (ع) بود ) و یک دختر به نام ام-هانی داشتند .

مولا نام خود (علی) را از جانب خدا یافت

__ از آنجا که بنا به روایتی در شب معراج خطاب به جناب ختمی مرتبت شد که : ای محمد علی را از من سلام برسان و بگو او را دوست دارم و هر که او را دوست دارد دوست میدارم و از محبتی که به او دارم نام وی را از نام خود برآوردم ؛ من علی عظیم و او علی است .

__ و بنا به روایتی دیگر چون مدت حمل فاطمه ( مادر مولا ) بپایان رسید جهت دعا به جانب کعبه رفت و چنانچه درد زایمان بی طاقتش گردانید به درون خانه کعبه شتافت و حمل بگذاشت و روز سوم در حالی که طفل خود بر دست داشت گفت من بر تمام زنان عالم برتری دارم چون فرزند خود را در کعبه به دنیا آوردم و از اطعام بهشت نوشیدم و چون عزم خروج داشتم هاتفی مرا ندا داد که نام او را علی بگذار که این نام را خدا بر او نهاده و اوست که بتان را شکسته بر بام کعبه اذان بگوید و بر مشکلات فائق بیاید و پروردگار خود را ستایش کند .

و اما هنگام تولد مولا عجایبی در مکه بظهور رسید که مردمان را بهراسانید ، از جمله جنیش زمین و به رو در افتادن بتها و فرو آمدن سنگهای عظیم از کوه ها ، و اینکه در شکم با مادر خود سخن میگفت و اینکه هرگاه فاطمه از کعبه میگذشت بتهای چند فرو میافتادن ...

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:09 ب.ظ http://sistanian.blogsky.com

با سلام
مطالبت در باره مولایمان علی(ع) بسیار عالی و در خور توجه بود چرا که وبلاگ نویسان کمتر به مطالب واقعی و خصوصا دینی توجه دارند.
موفق باشید

خدائی دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:40 ق.ظ http://khodaeigroup.blogsky.com

سلام دوست عزیز
منتظر حضور گرمتان در وبلاگم میباشم
البته وبلاگی با مشخصات متفاوت در بلاگ اسکایی ها!
با تشکر
خدائی

محمد باقر بهمن جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:03 ب.ظ http://www.bahman93.tk

سلام و چی حال دارید وبلا ک زیبائی دارید
امید وارم صحت مند باشید
وبسایت من آپدیت شد
www.bahman93.tk
خدا حافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد